خانواده ام با نوع حجابم مخالفند
 
انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان

 

 
خانواده ام با نوع حجابم مخالفند
خراسان - مورخ شنبه 1390/09/05 شماره انتشار 17991
دختري با خانواده مذهبي هستم که مي خواهم پوشش مناسب جامعه امروزي داشته باشم اما خانواده ام با من مخالفند. چه کنم تا هم رضايت آن ها و هم خواسته خودم فراهم شود؟
نکته اي که بايد اين خانم توجه داشته باشند اين است که براي داشتن زندگي آرام و مطلوب بايد بر اساس موازين شريعت عمل کرد. امر و نهي خداوند مانند پزشک براي محافظت ما از آسيب است.
گام اول _اگر خانواده قائل به حداقل هاي قيود ديني هستند اين خانم بايد ظرفيتي در خود ايجاد کند تا خواسته آن ها و شرع را انجام دهد و اگر خودش نمي تواند چنين توانايي پيدا کند به يک مشاور آگاه مراجعه نمايد.
گام دوم_ اگر خانواده نسبت به حدود و قيود ديني مشکل دارند يعني اگر با وجود اين که فرزندشان حد اقل ها را رعايت مي کند اما خانواده باز هم توقع بيش از حد دارد و کوشش فوق العاده مي خواهد يا در مواردي که مباح است خانواده  سخت گيري مي کند.
مثلا در منزل هم محدوديت قائل مي شوند. در اين گونه موارد توصيه مي شود اين بار خانواده به مشاور آگاه ارجاع داده شده تا راهنمايي شوند که خواسته معقول و مناسب داشته باشند زيرا در خواست هاي قبل از آمادگي شخص را مي شکند. در روايات داريم که شما اگر فردي را ارتقاء دهيد بايد مواظب سطح او باشيد که اگر ارتقاء دادن بدون آمادگي و ظرفيت باشد قطعا آن فرد را شکسته ايد.
گام سوم_ اگر اين فرد بتواند خودش را با خانواده بدون آسيب براي خودش تطبيق دهد بهتر است چون تغيير خانواده به مراتب سخت تراست يا اين که بر اساس عقل سنجش کند کدام طرف هزينه و آسيب کمتري دارد که نظر خود را اعمال کند.
يا خانواده و بعد حتي اگر مي خواهد نظر خودش را انجام دهد بايد به بهترين وجهي باشد که کوچک ترين گردي بر خاطر پدر و مادر ننشيند. يعني در کمال احترام باشد .
حجت الاسلام نخاولي
به کوشش زهرا خليق
 

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 969
بازدید کل : 56204
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



----------------------------------------------------------------

----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت