پوکی استخوان
 
انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان
یک شنبه 6 شهريور 1390برچسب:پوکی استخوان , :: 10:27 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 
پوکی استخوان یک مشکل بهداشتی جدی دراغلب کشورهاست . در آمریکا تقریبا” ۲۶ میلیون نفر به این بیماری مبتلا بوده و بیشتراز ۵/۱ میلیون نفر دچار شکستگی های ستون فقرات و مچ و لگن در اثر ابتلا به اینبیماری هستند. حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا را زنان تشکیل میدهند. پوکی استخوان از عللاصلی شکستگی های استخوان در زنان یائسه و مسن است . (افراد مبتلا به آرتروز التهابی آرتروز رماتیسمی ) و افرادی که داروهای گلوکوکورتیکوئیدی مصرف می کنند درخطر  بالای ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  پوکی استخوان عارضه ای است که با بالارفتن سن به وجود می آید ، در نتیجه از استحکام بافت و املاح استخوانی کم شده و ازمقاومت آن کاسته می شود.
استخوان انسان در دوران کودکی از خاصیت ارتجاعی برخوردار است و تحمل فشار زیادرا دارد و به تدریج سفت و محکم می شود ، این مسئله در سن ۲۰ سالگی به اوج خود میرسد ، بین سن ۲۰ تا ۳۵ سالگی استحکام استخوان ها به همان قوت باقی می ماند. به همیندلیل ضربات شدید ، مثل تصادفات می تواند منجر به شکستگی استخوان شود. اما از این سنبه بعد ، به تدریج و با سرعتی کم ، از تراکم استخوان ها کم شده و با بالارفتن سن ،پوک می شوند.
در زنان، بعد از سن یائسگی به علت توقف ترشح هورمون های زنانه و نقش مهم اینهورمون ها در استحکام استخوان ها ، شیوع پوکی استخوان زیادتر می شود.
در ۴۰ سالگی توده استخوانی به تدریج شروع به کاهش می کند . زنان توده استخوانیرا به علت کاهش سطح استروژن بعد از یائسگی بعلت سریعتر شدن سرعت تخریب استخوان نسبتبه جایگزینی آن از دست می دهند. زنان یک سوم توده استخوانی خود را طی ۱۰-۵ سال بعداز یائسگی از دست می دهند.


پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 610
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 610
بازدید ماه : 1542
بازدید کل : 56777
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



----------------------------------------------------------------

----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت