انجمن ضد زنان شلوغ
حکایات و داستانها ی زیبا و پند آموز برای زنان و دختران
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید دوستتان دارم . نظر بدهید و مرا یاری کنید این وبلاگ برای شماست و بدور از ابتذال و تصاویر مستهجن و بد آموزی های رایج است .بخاطر خودتان هم شده مرا راهنما باشید با تشکر
نويسندگان
شنبه 7 مرداد 1391برچسب:عنوان, :: 11:0 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 
 
 
 
روزنامه های : همشهری - شرق - کیهان - مردم سالاری - جام جم - تهران امروز - ایران - ملت ما - دنیای اقتصاد - جهان صنعت - خبر ورزشی - گل - پیروزی - استقلال - 90 - ایران ورزشی- تماشا 91/5/7
 
 
 




































































 
منبع: جار
 
 
شنبه 7 مرداد 1391برچسب:مد, :: 10:57 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

انسان همیشه در پی کشف حقایق و در حال تلاش برای پیشرفت بوده است. انسان نخستین بعد از کار با ابزارهای طبیعی و ابتدایی، جامعه نخستین بشری را شکل داد، به شکار حیوانات پرداخت، از گوشت آنها خوراک و از  پوست‌شان پوشاک تهیه کرد.

پدید آمدن پوشاک در ابتدا تنها با هدف پوشاندن بدن و حفظ آن از سرما و گرما بود اما



ادامه مطلب ...
شنبه 7 مرداد 1391برچسب:غذا, :: 10:51 ::  نويسنده : پورباقر مهنه


 



 
سلام... بفرماييد شام,افتاری,سحری,صبحانه,نهار,
و برای مجرد ها :بفرمایید عصرانه

 بله، درست حدس زديد. من امروز حامل پيام ويژه‌اي براي شما هموطنان عزيز هستم. مي‌خواهم خبر از برنامه‌اي بدهم كه اكثر شما با نامش آشنا هستيد. برنامه‌اي كه در قالب يك مسابقه آشپزي و ميزباني در بسياري از تلويزيون‌هاي كشورهاي مختلف دنيا، با درنظر گرفتن شرايط اجتماعي و فرهنگي كشورها ساخته و پخش مي‌شود و مورد توجه اكثر بينندگان قرار مي‌گيرد.

آنچه باعث جذابيت اين برنامه شده، توجه به نكات فردي، روان‌شناسانه و جامعه‌شناسانه‌اي است كه در ساختار آن رعايت شده؛ نكاتي كه آن را از يك مسابقه صرفا سرگر‌م‌كننده، به يك برنامه تامل‌برانگيز تبديل كرده است؛ مسابقه‌اي‌ كه شركت‌كنندگان براي ديگر شركت‌كنندگان آشپزي، ميزآرايي و در نهايت از آنها پذيرايي مي‌كنند؛ مسابقه‌اي كه مهارت‌هاي زندگي شركت‌كنندگانش را به چالش مي‌كشاند؛ مهارت‌هايي مثل صداقت، انصاف، مردم‌داري و عدالت آن‌ها در زندگي .

 


ادامه مطلب ...
شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, :: 9:49 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 
 
 
نام رسمی و ثبتی اش هرچه می خواهد باشد، ما اسمش را گذاشتیم کارواش زنان، جایی که بیش از 90 درصد پرسنل آن خانمها هستند، اینجا تنها کارواشی است که در آن خانمها با ظرافت و سلایق خود ماشینها را می شویند.
 
 
 
خبرگزاری مهر: نام رسمی و ثبتی اش هرچه می خواهد باشد، ما اسمش را گذاشتیم کارواش زنان، جایی که بیش از 90 درصد پرسنل آن خانمها هستند، اینجا تنها کارواشی است که در آن خانمها با ظرافت و سلایق خود ماشینها را می شویند.

کارواش زنان در تبریز مرکزی است که 90 درصد کارکنان آن را زنان تشکیل داده و خدمات لازم در این مرکز به مراجعه کنندگان ارائه می شود .

موضوع جالب است و قرار بر این می شود که برای تهیه گزارشی به این مرکز مراجعه کنم، وقتی تابلوی کارواش را کنار اتوبان بزرگ شهر می بینم و به سمت راهنمایی شده می پیچم، در ورودی مجموعه خانمی سرمه ای پوش و خوشرو نوع سرویس و خدمات درخواستی را سوال می کند.


 

بعد از تعیین نوع خدمات و شرایط پذیرش و گذراندن مراحل معمول باید ماشینم را به راننده مجموعه تحویل دهم، به سمت کافی شاپ بروم و تا پایان شستشو منتظر بمانم.

به سمت سالن شستشو حرکت می کنم، خانم جوان دیگری با همان مانتو شلوار سرمه ای و کلاه مشکی منتظرم است، کنجکاو می شوم، پس شستشوی ماشین هم توسط خانمها انجام خواهد شد؟


 

تصور می کنم،‌ خانمهایی را که تا زانو چکمه و تا آرنج دستکش پوشیده اند و با شلنکی به جان ماشینم افتاده اند! و باز فکر می کنم به نتیجه این کار خشن و مردانه که توسط دخترهای جوان چطور انجام خواهد شد؟ اما وارد گود شده ام و باید تا آخر پیش بروم، پس ماشینم را تحویل می دهم و مسیر کافی شاپ را می پرسم.

چای، کارواش، حافظ !

مقابل در ورودی قفسه کتاب بزرگی است که در نگاه اول ارتباط خوبی با عکسهای در و دیوار برقرار کرده، تصاویری از جلال آل احمد، ساموئل بکت، بنان، پروین اعتصامی و دیگر بزرگان ادب و هنر ایران و جهان فرد کنجکاوی چون من را ترغیب می کند که خودمانی تر باشم.

پشت میز کنار قفسه کتاب می نشینم و از خانمی که برایم چایی می آورد درباره کتابها و عکسها می پرسم. می گوید: پوسترها و کتابها را با مشورت مدیرعامل مجموعه انتخاب کردیم، اما گاهی اتفاق می افتد که بعضی مشتریهای دائم ما کتاب یا مجله ای را می آوردند و دوست دارند در قفسه بماند تا هروقت آمدند مطالعه کنند.

چشمم می افتد به صفحه مانیتور بزرگ کافی شاپ، که تمام مراحل شستشوی ماشینها در داخل سالن کارواش دیده می شود. یکی از مشتریهای میز کناری می گفت شستشوی هر ماشین به طور متوسط نیم ساعت تا 45 دقیقه طول می کشد و من نمی توانم بقیه زمانم را اینجا به تماشا بنشینم، باید بقیه حس کنجکاوی ام را داخل سالن شستشو جواب بدهم.


 

رویا سعادتی، مسئول پذیرش است، از 2 سال قبل در این مجموعه استخدام شده و بعد مدتی خواهرش را هم به مجموعه معرفی کرده است، می گوید: دیپلم تجربی هستم و ترم آخر دبیرستان بودم که بطور اتفاقی از مقابل کارواش می گذشتم ، کنجکاو شدم که بدانم نیروی جدید جذب می کنند یا نه، که خوشبختانه پذیرش هم شدم؛ خواهرم رعنا هم پیش از این جای دیگری کار می کرد، اما وقتی با فضای اینجا آشنا شدیم به دلیل اولویت استخدام خانمها و آرامش و امنیت فضای کار که استرس کمتری به کارکنان وارد می شود تصمیم گرفت در این مجموعه کار کند.


 

وی ادامه می دهد: همه ما اینجا مثل یک خانواده هستیم هر وقت کسی خسته باشد، کارش زیاد باشد، کمکی نیاز داشته باشد چه به لحاظ مالی، چه به لحاظ کاری و خانوادگی تلاش می کنیم تا مشکلش هرچه سریعتر حل شود.


 

رویا سعادتی به دلیل نوع کارش بیشترین ارتباط و مکالمات را با مشتریها دارد، درباره برخورد و نگرش مشتریها می پرسم و جواب می دهد: مردم اغلب ذهنیت کارواشهای سنتی و مردانه را دارند و می گویند کار کردن یک خانم در کارواش خوب نیست، ولی شرایط و فضای اینجا را که می بینند نظرشان عوض می شود، سخت ترین کار اینجا لنس زدن (آب فشار قوی، شستشوی زیر گلگیر خودرو)  است که توسط پرسنل مرد انجام می شود.

رعنا سعادتی، خواهر رویا، مدیر داخلی این مجموعه است که با مدرک فوق دیپلم مربیگری کودک دو سال سابقه کار در این کارواش را دارد، می گوید: همه پرسنل این کارواش مسئول جارو، واکس و زیر پایی، شیشه، بدنه، درز و در و رینگ، همگی خانم هستند و فقط مسئول لنس به دلیل فشار زیاد آب مرد است.


 

وی با بیان اینکه پرسنل زن این کارواش به طور متوسط از دختران 20 ساله تا خانم 45 ساله هستند و میزان تحصیلات آنها از سیکل تا دیپلم است، در توضیح اولویت اشتغال پرسنل خانم در این مجموعه می گوید: همکاری با خانمها مزایای زیادی دارد، اولا مسئله اشتغالزایی در جامعه برای خانمها مطرح بوده، فرهنگ سازی می شود و فرصتی برای راحت بودن خانمها در جامعه است و در عین حال نمی توان انکار کرد که خانمها در امر نظافت تمیزتر کار کرده و دقت بیشتری دارند.

مدیر اجرایی کارواش این مجموعه را به لحاظ امنیتی فضایی بسیار مناسب برای اشتغال زنان دانسته و تاکید می کند: امنیت این مجموعه به صورت کامل حفظ شده، با وجود اینکه محل پر رفت و آمدی است و اغلب مشتریان ما هم آقایان هستند اما هیچ یک از مشتریان داخل قسمت توشویی نمی روند.

رعنا سعادتی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط 70 تا 80 خودرو در این کارواش شسته می شود، در رابطه با سختی این کار برای خانمها می گوید: در واقع این نگرش درست نیست، این کار اصلا سختی ندارد، مشابه همه این کارها را خانمها روزانه در خانه هم انجام می دهند، اینجا به جای میز پذیرایی کاپوت ماشین پاک می شود، همان شیشه پاک کردن است و جارو کشیدن که برای خانم ها عادی شده، فقط روحیه مستقل تر و اعتماد به نفس بیشتری در خانم ها ایجاد می کند؛ در رفتار خود من بسیار تاثیر داشته و رفتار مردانه تر و روحیه محکم تری کسب کرده ام.


 

وی در رابطه با پذیرش این شغل و استقبال عمومی از این کارواش می گوید: هرچند نگاه جامعه متفاوت است، برخی نگاه تحقیر آمیز و توام با دلسوزی دارند و بعضی هم دید تشویق آمیز دارند که این خانم ها توانسته اند کاری هرچند به نگاه جامعه مردانه و خشن را به سادگی انجام دهند، اما کار عار نیست، همه پرسنل این مجموعه باور کرده اند که می توانند بدون خجالت و مشکلی با تبدیل فضای چنین مجموعه ای به محیطی کاملا امن و آرام کار و برای زندگی خود تلاش کنند.

سکینه نوری زاده، یکی دیگر از کارکنان بخش توشویی کارواش، 28 سال دارد و از 5 ماه قبل با دیدن آگهی استخدام و به صلاحدید خانواده اش در این مجموعه مشغول به کار شده است.


 

وی که پیش از این در کارخانه بیسکویت و شکلات کار می کرده است، می گوید: کار اینجا نسبت به کارخانه خیلی ساده تر است، در عین حال فضای کاری هم خیلی فرق دارد، رفتار همه پرسنل و مشتریها محترمانه و عالی است، دوست دارم کارم را ادامه بدهم.

نهایت اینکه، این زنان کار می کنند برای زندگی، برای فرزندنشان، برای کسب روزی حلال و رسیدن به باور اینکه می توان برای زندگی کردن بی نیاز از هر جدال و همهمه و ادعایی پابه پای دیگر مردمان دنیا زیست، فارغ از دغدغه زن یا مرد بودن آنها.

نه از سنگینی کار شکایت می کنند و نه گله ای از کسی دارند، فقط و فقط به اراده خود اکتفا کرده اند و دنبال جایی هستند تا در آرامش و سکوت کار کنند، به مردم از هر قشری که باشند احترام می گذارند و انتظار دارند حرمتشان حفظ شود، دنبال کاری برای زندگی کردن هستند و آنرا در همت بلندشان می یابند.  
 
 
شنبه 7 مرداد 1391برچسب:جک, :: 9:38 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
مجله اینترنتی برترین ها
 
 
 
 
  
با تشکر از برترین ها:
 
مجله یکشنبه :

- رو اعصاب تر از اونایی که وقتی از تاکسی پیاده میشن تازه جیباشون رو میگردن که کرایه رو بدن؛ اون هایی هستند که بعد دو دقیقه گشتن اسکناس 5 تومنی میدن!

- زندگی خیلی بی رحمه ... دیروز نزدیک بود برم زیر یه ماشین مدل پایین!

- یه عده از ته صف عابربانک خودشون رو می رسونن جلو و میگن آقا بذار من یه شارژ میخوام فقط ...! انگار مثلا یه دونه نون می خواد که معطلی نداره!

- اسمش دمپاییه ولی اصلن دمه پا نیست ... معمولا تو دورترین نقطه توالت پارک شده.

- دوتا تی شرت خریدم یکی Small یکی XXL، جفتش هم اندازمه

- استاد میگه چرا سمت راست کلاس همیشه شلوغ تر از سمته چپه، گفتیم چون وایرلس اینور بهتر آنتن میده! بنده خدا دچار یاس فلسفی شد!

- یکی با کت و زیرشلواری تو خونه اش نشسته بوده، ازش می پرسن: واسه چی تو خونه کت پوشیدی؟ میگه: آخه شاید میهمون بیاد! می پرسن: پس چرا دیگه زیرشلواری پوشیدی؟! میگه: خوب شاید هم نیاد.

- امروز به این نتیجه رسیدم که هر وقت میرم کارواش همه پرنده ها اسهال میگرین!

- این مجریای برنامه ها آخر برنامه هاشون میگن هفته دیگه همین روز و همین ساعت منتظر ما باشید ... خب آخه دانشمند همین ساعت که باز آخر برنامه می رسیم!!!

- به دوستم میگم: واسه تولد خانمم چی بخرم؟ میگه: میخوای خیلی غافلگیرش کنی؟ میگم: آره! میگه: شماره پاشو ازش بگیر، بعدش براش روسری بخر!

- 98300030+ ... مشترک گرامی بخش اس ام اس شما فعال است. لطفا خسیس نباشید و به دوستان خود اس ام اس بزنید!

- زن: مرد چرا کولر نمی خری؟ مرد: به درد نمی خوره، اونایی هم که دارن گذاشتن رو پشت بوم.

- طبق آخرین آمار، خانوم ها 70% عمر خود را در جستجوی یافتن آدرس «یه دکتر خوب» سپری می کنند!

- یک امپی تری پلیر با هدفون اورجینال فیلیپس پیدا شده دستت درد نکنه، عجب کیفیتی داره...

- یه درسی رو شدم 6، رفتم پشت در اتاقت استاد، یه دختر خانمی هم بود که می گفت نیم نمره می خوام تا معدلم بالای 17 بشه. من بی خیال قضیه شدم کلا، گفتم کار تو واجب تره!

- دیروز به استاد گفتم: استاد دو دقیقه اومدیم خودتون رو ببینیم همش که پا تخته ای بیا بشین دیگه! کل کلاس له شدن! من رو هم انداخت بیرون!

- رفتم تو دکه روزنامه بخرم یه خانم اومده میگه آقا ببخشید آدامسه موزی دارید؟ مرده یه آدامس موزی بهش داده، زنه میگه نه یه طعم دیگش رو می خوام!

- به بابام میگم میخوام برم سمت گیاهخواری، نظرت چیه؟! بابام می گه آفرین پسرم خیلی هم خوبه مگه تو چیت از بُز کمتره!

- یه رفیق داریم اسطوره مشکلاته بدشانس، بدهکار، تنها، مشروط ...! یعنی دیگه مشکلی نمونده که این تجربه نکرده باشه! زنگ زدم بهش، میدونین آهنگ پیشوازش چی بود؟؟ ... همه چی آرومه ... من چقدر خوشحالم...!
 
پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:نماز, :: 10:37 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
خداوند در قرآن برای تمام مسائل بشر راهکارهای خاصی را بیان فرموده که برخی از آنها در ظاهر آیات بیان شده و برخی دیگر در معنای باطنی قرآن نهفته است که توسط پیامبر و ائمه اطهار از طریق احادیث بر ما روشن گردیده که از جمله آن آرامش در هنگام مصائب است.

مهر: خداوند در قرآن برای تمام مسائل بشر راهکارهای خاصی را بیان فرموده که برخی از آنها در ظاهر آیات بیان شده و برخی دیگر در معنای باطنی قرآن نهفته است که توسط پیامبر و ائمه اطهار از طریق احادیث بر ما روشن گردیده که از جمله آن آرامش در هنگام مصائب است.



خداوند در آیه 153 سوره بقره می فرماید: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ. یعنی: اى کسانى که ایمان آورده‏اید، از صبر و نماز کمک بگیرید که خداوند با صابران است و یا در آیه 45 و 46 همین سوره می فرماید: وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَکَبِیرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِینَ. یعنی ‏از صبر و نماز کمک بجوئید و آن بسى سنگین است مگر براى خشوع پیشگان.



در کافى از امام صادق (ع) روایت شده که فرمود: هر وقت امرى و پیشامدى على (ع) را به وحشت مى‏انداخت، برمی خاست، و به نماز مى‏ایستاد، و مى‏فرمود: (اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ)، از صبر و نماز کمک بگیرید. و نیز در همین کتاب از آن جناب روایت کرده که امام صادق(ع) فرمود: صبر همان روزه است، و فرمود: هر وقت حادثه‏اى براى کسى پیش آمد، روزه بگیرد، تا خدا آن را بر طرف سازد، چون خداى تعالى فرموده: (وَ اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ)، که منظور از آن روزه است.


 


در روایتى از پیامبر اسلام(ص) نقل شده، که صبر بر سه نوع است: 1- صبر در برابر مصیبت. 2- صبر در برابر معصیت. 3- صبر در برابر عبادت. بنابراین آنچه در روایات آمده که مراد از صبر در این آیه روزه است، اشاره به یکى از مصادیق صبر دارد.


 


خداوند در آیه 156 بقره نیز می فرماید: الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ یعنی آنها کسانى هستند که هر گاه مصیبتى به آنها رسد مى گویند ما از آن خدا هستیم و به سوى او باز مى گردیم (الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا انا لله و انا الیه راجعون ).



توجه به این واقعیت که همه از او هستیم این درس را به ما مى دهد که از زوال نعمتها هرگز ناراحت نشویم، چرا که همه این مواهب بلکه خود ما تعلق به او داریم، یک روز مى بخشد و روز دیگر مصلحت مى بیند و از ما باز مى گیرد و همه اینها وسیله اى است براى پیمودن مراحل تکامل توجه به این دو اصل اساسى اثر عمیقى در ایجاد روح استقامت و صبر دارد.


 


بدیهى است منظور از گفتن جمله انا لله و انا الیه راجعون تنها ذکر زبانى آن نیست، بلکه توجه به حقیقت و روح آن است که یک دنیا توحید و ایمان در عمق آن نهفته است

پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:کنترل, :: 10:37 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 

حجت الاسلام رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید

معتقد است که بخش عمده‌ای از سرمایه گذاری کشورهای غربی و آمریکایی در قسمت سفرهای مسافرتی هزینه می‌شود و سالیانه ۵ میلیون نفر از ایران به کشورهایی سفر می‌کنند که مرکز فحشاست و اگر هر مسافر فقط هزار دلار در راه فحشا هزینه کند سالیانه ۵ میلیارد دلار دراین راه هزینه می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران که در مراسم رونمایی از دانش نامه رضوی سخنرانی می‌کرد با اشاره به برکات وجود مبارک امام هشتم در کشور گفت: بزرگ‌ترین سرمایه ما در کشور وجود نورانی امام رضا(ع) است و عاشقان آن حضرت نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور به صورت میلیاردی وجود دارد و حتی اهل سنت نیز به ایشان علاقمندند البته منظور ما از اهل سنت وهابی‌هایی که اسمشان مسلمان است اما مسلمان نیستند، نیست.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان تورهای گردشگری گفت: امروز سالانه ۵ میلیون نفر از کشور به کشورهایی سفر می‌کنند که مرکز فحشاست و عمده افرادی که می‌روند جز برای فحشا خارج نمی‌شوند و اگر حداقل هر مسافر هزار دلار هزینه کند سالیانه ۵ میلیارد دلار از کشور برای فحشا هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: عمده کار آژانس‌ها و تورهای مسافرتی نیز با همین هدف است و حتی روزنامه‌ها نیز برای آن‌ها تبلیغ می‌کنند و مخابرات نیز برای آن‌ها پیامک می‌فرستد و حتی این پیامک‌ها برای خود من نیز آمده است.

رحیمیان با مطرح کردن این پرسش که هزینه واقعی این تور‌ها بالاست ولی در کشور به صورت ارزان در اختیار قرار می‌گیرد گفت: به طور مثال برای من پیامکی آمده که اعلام کرده ۷ شب سفر در تایلند فقط ۴۹۷ هزار تومان حال باید پرسید در حالی که سفر به مشهد و یا به شهر دیگر هزینه‌ای به مراتب بیشتر از این مبلغ است باقی هزینه سفر به تایلند از کجا تامین می‌شوند من معتقدم باقی این مبلغ از‌‌ همان ۲۰ میلیارد دلاری که دولت آمریکا برای تهاجم فرهنگی ایران در نظر گرفته تامین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با انتقاد از تبلیغات غیر واقعی درباره صنعت گردشگری کشور گفت: اینکه گفته می‌شود ما دهمین کشور بر‌تر دنیا در جذب توریست هستیم دروغ است و واقعیت ندارد از طرف دیگر ما در سیاست جذب توریست باید به جای توریست به سمت زائر حرکت کنیم زیرا در اسلام زائر داریم.

وی ادامه داد: در بخش جذب توریست نیز اگر سیاست ما این باشد که دستمان را تا آرنج عسل کنیم و در دهان غربی‌ها بگذاریم آن‌ها راضی نمی‌شوند و باز هم علیه ما مطلب می‌نویسند.

رحیمیان با تاکید بر لزوم توجه به زائران گفت: زائر در اسلام تعریف شده است و ما نیز باید در گردشگری اول به ایرانیان توجه کنیم و به شیعیان جهان توجه کنیم و در این راه باید به شهرهایی همچون مشهد مقدس توجه ویژه شود و باید بزرگ‌ترین فرودگاه کشور در مشهد باشد زیرا پول زائر مسلمانی که به ایران می‌آید ارزش دارد و برکت دارد و نه پول کشورهای غربی دیگر.

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید توجه ویژه‌ای به کارهای فرهنگی بخصوص در مشهد مقدس دارد گفت: ما معتقدیم وجود مبارک امام رضا(ع) بزرگ‌ترین جاذبه ایران است لذا بنیاد شهید برنامه‌های خود را در دو بخش مشهد الرضا در شرق کشور و مشهد شهدا در غرب کشور قرار دادهاست و طرح راهیان نور که امروز با استقبال مواجه شده برای اولین بار توسط بنیاد شهید سرمایه گذاری و راه اندازی شد.

رحیمیان افزود: محور اصلی کار فرهنگی در بنیاد شهید امام رضا(ع) است و همه کشور و همه دستگاه‌ها باید دست به دست هم بدهند تا در ارتقا این بخش کمک کنند.
پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:قالی باف, :: 10:35 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

ملت‌ما:

رييس ستاد انتخاباتي قاليباف تعيين شد

» سرویس: رسانه هاي ديگر

روزنامه ملت ما در بخش اخبار ويژه خود از تعيين رئيس ستاد انتخاباتي قاليباف خبر داده است.

 

به گزارش ايسنا، «ملت ما» نوشت: درحالي كه مديريت شهري، انجام هرگونه فعاليت انتخاباتي زودرس را تكذيب كرده و سخنان جنجالي مشاور خود را نظرات شخصي عنوان كرده است، اما خبرهايي به گوش مي‌رسد كه در نشست تفريحي انتخاباتي اردوگاه باهنر حتي رياست ستاد انتخابات نيز معرفي شده است.

 

«ملت ما» نامي از رئيس ستاد انتخاباتي قاليباف نبرده است.

 

روزنامه جمهوري اسلامي نيز روز سه‌شنبه در ستون جهت اطلاع خود با اشاره به شايعات كانديداتوري قاليباف، از ورود زودهنگام فعالان سياسي به عرصه انتخابات رياست جمهوري انتقاد كرده بود.

 

جمهوري اسلامي نوشته بود: ورود زودهنگام احزاب و فعالان سياسي به مقوله انتخابات رياست جمهوري براي بعضي‌ها مشكل آفرين شده است. بعد از آنكه محمد نبي رودكي از نزديكان شهردار تهران اعلام كرد كانديداتوري محمدباقر قاليباف براي انتخابات يازدهم قطعي است و در پي آن، برخي از سايت‌ها نيز اعلام كردند كه احتمالاً قاليباف در دهه فجر حضور خود را در عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي رياست جمهوري يازدهم به صورت رسمي اعلام مي‌كند، اين سخنان و اخبار با واكنش روابط عمومي شهرداري تهران مواجه شد. روابط عمومي شهرداري تهران اين سخنان را نظرات و علاقه‌مندي‌هاي شخصي دانست و اعلام كرد "اين گمانه‌زني‌ها ارتباطي با ديدگاه‌هاي شهرداري ندارد." از آنجا كه تكذيبيه قصد شهردار تهران را براي نامزدي رياست جمهوري نفي نمي‌كند، انتقاداتي در سطح رسانه‌ها متوجه شهردار تهران شده كه چرا قبل از موعد طبيعي وارد اين مقوله شده است. نكته مهم اينست كه در شرايطي كه مردم دچار مشكلات زيادي هستند، حضرات بي‌اعتنا به اين مشكلات درصدد كسب قدرت برآمده‌اند!

 

انتهاي پيام

پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:خدا, :: 8:14 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

همه از خداییم بسوی خدا برویم

عکسهای ماه رمضان گروه گل یاس yasgroup 4 تصاویر ماه مبارک رمضان ( کارت پستال ) – سری پنجم

پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:باران, :: 7:39 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:مرغ, :: 12:26 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

مرغ اندیشهء من بال نزد پر نگشود

آن زمانی که خواست بال زند پر بگشاید

ناگه:

تیری از چله ء دوست بال و پرم در هم دوخت

 

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:پاگت, :: 12:10 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

دوستان عزیز

در ماه نوامبر نوع نادری از سرطان سينه کشف شد . خانمی متوجه جوش‌های پوستی دراطراف نوک سينه‌اش شد

همانند تحريکات پوستی که در مادران جوان شيرده مشاهده می شود .
***
به دليل منفی بودن نتيجه آزمايش مامو‌گرافی ، پزشک معالجش تنها به او داروهای آنتی بيوتيک تجويز کرد ..
***
بعد از دو دوره درمان ، ضايعه‌ ايجاد شده رو به وخامت گذاشت . بنابراين پزشک معالجش انجام ماموگرافی مجدد را تجويز کرد .
***
در اين مرحله نتيجه آزمايش ماموگرافی حاکی از وجود توده‌ای در سينه بود .

 نتايج حاصله ازنمونه برداری نمايانگر رشد سريع توده بود .
***
شيمی ‌درمانی برای کند کردن رشد توده آغاز شد . سپس بخشی از سينه برداشته شد ..

 پس از مشاهده نتايج نمونه ‌برداری ، درمان طبق مراحل زير ادامه يافت .
***
1.    در ابتدا برای رشد سريع توده از شيمی درمانی استفاده شد
***
2.    در مرحله بعد بخشی ازسينه برداشته شد ..
***
3.    سپس دوره کامل شيمی‌درمانی آغاز شد .
***
4.    بعد از طی مراحل فوق پرتو‌درمانی آغاز شد .
***
پس از 9 ماه معالجه سخت ، پزشکان سلامت کامل وی را تاييد کردند .
***
يک سال بدون هيچ مشکلی سپری شد ولی اين بار سرطان در کبد وی ظاهر گشت ،

و به ناچار همانند دوره قبل چهار مرحله درمان را پشت سر گذاشت .
***
در واپسين روزهای عمرش اين پيام را به تمام بانوان جهان به يادگار گذاشت :
***
' لطفا نسبت به هر چيز کوچک غير عادی بی تفاوت نباشيد و برای کمک به سلامت خويشتن تا حد امکان پافشاری کنيد . '
***
بيماری PAGET :
اين بيماری نوع نادری از سرطان سينه می‌باشد که در خارج سينه و در ناحيه هاله و نوک سينه بروز می کند و

 به شکل دانه‌های قرمز رنگی است که بعد‌ها به صورت ضايعه‌های پوستی خشن ظاهر میشود .
***
من به هيچ عنوان تصوری از اين بيماری مبنی بر يک نوع نادر سرطان سينه نداشتم ، ولی کاملا در اشتباه بودم ...
***
نوک سينه‌های من هرگز غير عادی به نظر نمی رسيدند فقط دانه‌های جوش بودند که مرا اذيت می کردند و

 اين تنها دليل مراجعه من به پزشک بود .
***
گاهی اوقات اين جوش‌ها خارش داشتند و درد‌ناک بودند ولی درساير مواقع مشکلی برای من نداشتند ..

آن‌ها فقط زشت و مزاحم بودند و با هيچ نوع پمادی که توسط پزشک معالجم و متخصص پوست تجويز میشد محو نمیشدند .
***
با قاطعيت می توانم بگويم که زنان زيادی آگاهی ندارند که اين دانه‌های کوچک قرمز رنگ بر روی سينه و

 هاله اطراف آن می‌تواند باعث بروز نوع نادری از سرطان سينه باشد ..
***
حادترين بخش اين بيماری ، بی خطر به نظر رسيدن علائم آن است .
***
اغلب تصور می شود که يک نوع التهاب پوستی يا عفونت است و

همين تشخيص نادرست باعث به تعويق افتادن شروع درمان اين بيماری می باشد .
***
علائم بيماری :
قرمزی مزمن ، ترشحات و سخت شدن نوک سينه که باعث ايجاد خارش و سوزش می شود . ( همان طور که اشاره کردم من خارش و سوزش يا ترشحاتی که از آن آگاه باشم نداشتم اما در نوک سينه‌های من حالت سفتی و پوسته پوسته شدن ايجاد شده بود . )
***
زخمی درنوک سينه شما که هرگز بهبود نخواهد يافت .
***
معمولا يکی ازنوک سينه‌ها درگير اين بيماری می شود و تشخيص آن در ابتدا با انجام معاينات فيزيکی توسط پزشک و سپس انجام آزمايشات مامو گرافی تجويز شده توسط پزشک معالج صورت می پذيرد .
***
اگرچه اين قرمزی و ترشحات و سخت شدن تقريبا شبيه يک آماس پوستی ( عفونت پوستی ) است اما اگر اين علائم تنها در يکی از سينه‌ها مشاهده شود ، پزشک شما بايد مشکوک به سرطان شود.
***
پزشک شما برای اطمينان از تشخيص صحيح بيماری و ارائه درمان مناسب ، می بايست برای شما نمونه برداری از زخم را تجويز کند .
***
اين پيغام بايد جدی گرفته شود و تا جائی که امکان دارد به دوستان و اعضای فاميل ارسال شود .
***
اين کار می تواند نجات بخش زندگی یک انسان باشد .
***
سرطان سينه در من پس از دريافت مقادير زيادی از مواد شيمی درمانی و بيست وهشت جلسه پرتودرمانی و دريافت تاماکسوفين به استخوان‌هايم سرايت نمود ، در صورتی که اگر اين بيماری از ابتدا درست تشخيص داده می شد هيچ گاه به ساير قسمت‌های بدن گسترش پيدا نمی کرد .
***
خوانندگان عزيز
***
اين باعث تاسف است که خانم‌های زيادی ازبيماری PAGET آگاهی ندارند ،

 

 

 

 

دو شنبه 26 تير 1391برچسب:, :: 8:5 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

در شهر خرم آباد از استان لرستان:شرايط عبارتند از:

*داشتن باشگاه بدنسازي

*داشتن حداقل يك مقام نائب قهرماني در مسابقات قويترين مردان ايران

*داشتن عكس يادگاري و امضا از فرامرز خود نگار و محراب فاطمي

*نكته:در صورتي كه عضلات شكم شش طبقه باشند امتياز ويژه محسوب خواهد شد!(5 امتياز)

 

 

 


2-شهر تبريز از استان آذربايجان شرقی.شرايط عبارتند از:

 

 

*تلفظ حرف ق

*اداي كلمات قلقلك و قوز بالاي قوز بدون كوچكترين اشتباه!

*دانستن جواب مسئله 2X2 از لحاظ مختلف

*بلد بودن جك هاي متعدد درباره بچه هاي تهران

 

*داشتن مدال لياقت و شجاعت از اداره فرهنگ و هنر تبريز جهت بستن بمب به كمر و منفجر كردن كاميون حامل جك هاي صادراتي تبريز به استان هاي همجوار.

 


3-شهر زاهدان از استان سيستان و بلوچستان.شرايط عبارتند از:

*توانايي انجام امور کشاورزی و دامی

*توانايي تولید 15تن گندم در هکتار

*داشتن مزرعه با ده چاه موتور

*آشنايي ديرينه با تریلی داران

*داراي رفت و آمد خانوادگي با جمشيد هاشم پور


شهر رشت از استان گيلان.شرايط عبارتند از:

*داشتن رو حيه مهمان نوازي!

*داشتن روحيه مهمان نوازي!

*داشتن روحيه مهمان نوازي!

*.......

*[...] و [...]

شهر اصفهان از استان اصفهان.شرايط عبارتند از:

*خوردن موز به صورت دو بار در هفته! 

*دست و دلباز بودن

*داشتن حداقل سه بار سابقه دعوت دوستان به شام يا نهار و يا يكبار برگزاري مهماني فاميلي

*ننازيدن به سي و سه پل و ساير ابنيه تاريخي!

*راستگويي و صداقت!!!

شهر آبادان از استان خوزستان.شرايط عبارتند از:

*كوتاه كردن پشت مو و استفاده از عينك آفتابي فقط در صورت لزوم و زير آفتاب!

*پوشيدن پيراهن و شلوار سفيد

*نداشتن هيچ گونه ادعا نسبت به همنشيني با راكي-رامبو-جكي چان-بروسلي و بيل كلينتون

*نداشتن هيچ گونه ادعاي مالكيت نسبت به برج ايفل â €"برج پيزا-مجسمه آزادي و برج ميلاد!

 

*داشتن روحيه راستگويي و حقيقت طلبي(يعني زياد لاف نياد)

 



9-شهر يزد از استان يزد.شرايط عبارتند از:

*توانايي زيستن در آب و هواي خوش.

*آشنايي با اشيائي چون چمن-سبزه-قناري و ساير موجودات زنده ساكن مناطق خوش آب وهوا

*نداشتن روحيه آب زير كاه و رندي

*اداي حرف هاي خ و ق بدون تشديد


شهر تهران از استان تهران.شرايط عبارتند از:

*داشتن کار

*آشنا نبودن با معني و مفهوم كلمات دودره-تلكه-تيغيدن و ....

*داشتن روحيه جوانمردي

*مرد بودن

 

 

دو شنبه 26 تير 1391برچسب:جوانمرد, :: 8:4 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

مادر و فرزند




بیایید پارسی وار *زنها* را پاس بدارید ..

این بار اگر زن زیبارویی را دیدید ..

هوس را زنده به گور كنید ..

و خدا را شكر كنید برای خلق این زیبایی ..

زیر باران اگر دختری را سوار كردید ..

جای شماره به او امنیت بدهید ..

او را به مقصد مورد نظرش برسانید ..

نه به مقصد مورد نظرتان ..

هنگام ورود به هر مكانی ..

... با لبخند بگویید: اول شما ..

در تاكسی خودتان را به در بچسبانید نه به او ..

بگذارید زن ایرانی وقتی مرد ایرانی

را در كوچه خلوت می بیند ..

احساس امنیت كند نه ترس ..

بیاییدفارغ از جنسیت .. كمی مرد باشید !

شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 8:17 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

تاریخچه مهریه و شیربها

تا همین یک دهه پیش ورد زبان جمعیت کثیری این بود که «مهریه را کی داده، کی گرفته» اما حالا من و شما و آدم‌های اطرافمان مثال‌های متعددی در ذهنمان هست از مواردی که اتفاقاً «خیلی‌ها مهریه را داده‌ و خیلی‌ها هم گرفته‌اند»، حالا چه یک جا، چه کم‌کم و قسطی. اما واقعاً چرا سنت مهریه به وجود آمده، از کی رایج شده و چه دگرگونی‌هایی در طول تاریخ پیدا کرده؟

 
تا همین یک دهه پیش ورد زبان جمعیت کثیری این بود که «مهریه را کی داده، کی گرفته» اما حالا من و شما و آدم‌های اطرافمان مثال‌های متعددی در ذهنمان هست از مواردی که اتفاقاً «خیلی‌ها مهریه را داده‌ و خیلی‌ها هم گرفته‌اند»، حالا چه یک جا، چه کم‌کم و قسطی. اما واقعاً چرا سنت مهریه به وجود آمده، از کی رایج شده و چه دگرگونی‌هایی در طول تاریخ پیدا کرده؟

کلمه «مهریه» را زیاد شنیده‌اید اما در مقابل، واژه «شیربها» غریب و ناآشناست. در فرهنگ ایران باستان و حتی تا قرن‌ها بعد از ورود اسلام به ایران، شیربها برای گوش هر ایرانی واژه‌ای بسیار آشنا و مهریه واژه‌ای کم تر آشنا بود.

در کتاب‌های لغت، شیربها «به آنچه از قماش، زر و گوهر و سیم گفته می‌شد که هنگام عروسی از خانه داماد به خانه عروس فرستاده می‌شد» که در واقع نوعی اجرت شیردهی مادرعروس به عروس بود. اما در همان کتا‌ب‌های لغت، مهریه با واژه کابین تعریف شده که به معنای «دست پیمان» است؛ یعنی پولی که موجب ایجاد پیمان میان دو کس یا دو خانواده می‌شود.

مهریه در تعریف اسلام معنای دیگری دارد. در واقع ترجمه صحیح «صداق» است؛ همان چیزی که قرآن مردان را به پرداخت آن به زنانشان امر کرده؛ آن هم در کمال رضایت (آیه‌های سوره نساء). صداق از «ص‍دق» می‌آید؛ به معنای راستی و درستی و به دلیل اینکه هدیه‌ای است که داماد به عروس می‌دهد تا نشانه صداقتش در محبت و مهربانی به او باشد، مهریه هم گفته شده است.

حضرت رسول(ص) عروس‌ها و دامادها را هم با صداق مادی و هم با صداق‌های معنوی عقد می‌کردند. صداق النبی که در احادیث «500 درهم» آمده، رسمی بود که مدت‌ها در تعیین مهریه میان مسلمان‌ها رایج بوده است. اما اگر داماد هیچ پولی نداشت، حضرت رسول(ص) با مهریه «تعلیم تعدادی از سوره‌های قرآن» توسط داماد به عروس آنها را به عقد هم درمی‌آورد. امام صادق فرموده: «رسول خدا(ص) مردان و زنان را با سوره‌ای از قرآن، چند درهم و مقداری گندم به نکاح هم درمی‌آوردند» (وسائل الشیعه، ج 15، ص 33).
شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 8:13 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

ازدواج ناموفق

با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟!

1- افراد معتاد.
2- افرادی که به سرعت و شدت خشمگین می‌شوند.
3- افرادی که مسئولیت زندگی خود را به دوش نمی‌گیرند. (عبارت‌های مثل؛ مامانم، بابام اینو گفت، اون گفت، من نمی‌خواستم، تقصیر او بود، از دیالوگ‌های این افراد است.)
...

 

1- افراد معتاد.

2- افرادی که به سرعت و شدت خشمگین می‌شوند.

3- افرادی که مسئولیت زندگی خود را به دوش نمی‌گیرند. (عبارت‌های مثل؛ مامانم، بابام اینو گفت، اون گفت، من نمی‌خواستم، تقصیر او بود، از دیالوگ‌های این افراد است.)

4- افرادی که دیگران را کنترل می‌کنند.

5- افرادی که اختلال جنسی دارند. (مثلا همجنس‌گراها، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، فتیشیست‌ها، آزار‌گران جنسی، آزار‌طلبان جنسی و...)

6- افرادی که کودک مانده‌اند و بالغ آنها شکل نگرفته. (یعنی هنوز دقیقا مثل یک بچه پنج‌ساله عمل می‌کنند و با رفتار‌های کودکانه به هدف‌هایشان می‌رسند: لوس کردن خود، قهر کردن، وابستگی شدید به پدر و مادر و...)

7- افرادی که عواطف و احساسات خود را بیان نمی‌کنند.

8- افرادی که از روابط قبلی خود التیام نیافته‌اند. (شکست خورده‌های عشقی)

9- افرادی که خانواده آزار‌دهنده دارند و نمی‌توانند در مقابل آزار آن ها از همسر خود حمایت کنند.

10- افرادی که اختلال شخصیت دارند. (مثلاً اختلال شخصیت وابسته، اختلال شخصیت بدگمان، اختلال شخصیت اسکیزویید، اختلال شخصیت آزار‌گر، اختلال شخصیت آزار‌پذیر، اختلال شخصیت ضد‌اجتماعی

شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 8:12 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

  دکتر افشین یداللهی

حتی زوج های عاشق هم به مشاوره نیاز دارند.

خیلی ها فکر می کنند که اگر به مشکل روابط زناشویی با همسرشان برخوردند دیگر نمی توانند

این مشکل را حل کنند در حالی که اینگونه نیست و بسیاری از مسائل در روابط زناشویی با آموزش

حل می شوند و با این آموزش ها می توان یک رابطه سرد و در آستانه جدایی را به یک رابطه خوب

و مناسب تبدیل کرد.

شنبه 24 تير 1391برچسب:, :: 7:53 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

در جدول زمان بندی کارهای عروسی، زمان بندی کارها از حداقل 6 ماه قبل آغاز می شود. اما اگر کمتر از 6 ماه به برگزاری مراسمتان باقی مانده است، نگران نباشید... در اولین فرصت انجام کارهای لازم برای عروسی خود را آغاز کنید و اجازه ندهید که جزئیات برگزاری مراسم، لذت شروع زندگی مشترک را کم رنگ کند.

برای برگزاری مراسم عروسی، برنامه ریزی لازم است. به همین منظور در اولین شماره مجله عروسی پیوست کتابچه 16 صفحه ای برنامه ریزی عروسی به رایگان ضمیمه شده است، در این ضمیمه لیست ها و جدول هایی ارائه شده است که به شما در برنامه ریزی و زمان بندی بهتر کارهای عروسیتان کمک می کند. جدول ها عبارتند از:

  •  زمان بندی کارهایی که باید انجام داد
  • بودجه بندی مراسم عروسی
  • لیست میهمانان
  • لیست عکس هایی که باید گرفته شود
  • لیست آهنگ هایی که می خواهید اجرا شود

در جدول زمان بندی کارهای عروسی، برنامه ریزی از حداقل 6 ماه قبل آغاز می شود. اما اگر کمتر از 6 ماه به برگزاری مراسمتان باقی مانده است، نگران نباشید... در اولین فرصت انجام کارهای لازم برای عروسی خود را آغاز کنید و اجازه ندهید که جزئیات برگزاری مراسم، لذت شروع زندگی مشترک را کم رنگ کند. بخش هایی از ضمیمه مذکور در ادامه ارایه شده است.

توجه: این جدول خلاصه شده است. برای دیدن جدول کامل به ضمیمه مجله پیوست مراجعه کنید.

جدول زمان بندی کارهای عروسی:

6 ماه تا یکسال قبل از عروسی
یادداشت

انجام شد

راجع به نوع عروسی خود فکر کنید. آیا می­ خواهید عروسی شما خیلی بزرگ و رسمی باشد یا کوچک و دوستانه؟

 
 

راجع به اینکه دوست دارید عروسی شما در چه فصلی از سال برگزار شود تصمیم بگیرید.

 
 
بودجه خود را برای عروسی تخمین بزنید و محل تأمین آن را مشخص کنید.
 
 

روز عروسی خود را دقیقاً تعیین کنید. بهتر است از ابتدا چند تاریخ را با اولویت مشخص کنید تا در صورت لزوم (مانند در دسترس نبودن تالار یا عکاس و فیلمبردار مورد نظر) تاریخ عروسی را عوض کنید.

 
 

تاریخ انتخابی خود را با مهمانان مهم (مهمانانی که دوست دارید حتماً در عروسی شما حضور داشته باشند و در شهر یا کشوری دیگر زندگی می­ کنند) در میان بگذارید تا از امکان حضور آنها در مراسم مطمئن شوید.

 
 

درباره انتخاب خدمات دهندگان مختلف مراسم عروسی تحقیق کنید. برای این کار مشترک نشریه نوعروس شوید، آلبوم کارهای خدمات دهندگان مختلف را ببینید و هزینه­ ها را با هم مقایسه کنید.

 
 
 
4 تا 6 ماه قبل از عروسی
یادداشت

انجام شد

مزون لباس عروس خود را انتخاب کنید و لباس خود را سفارش دهید.
 
 
عکاس و فیلمبردار عروسی را را مشخص و رزرو کنید.
 
 
باغ عکاسی خود را انتخاب و رزرو کنید.
 
 
ساخت کلیپ آشنایی را با هماهنگی با فیلمبردار مراسم آغاز کنید.
 
 

گروه تهیه غذای مراسم را مشخص و رزرو کنید. لیست غذاها، نوشیدنی­ ها و دسرهای مورد علاقه خود را به گروه تهیه غذا اعلام کنید.

 
 
 
2 تا 4 ماه قبل از عروسی
یادداشت

انجام شد

به مادر عروس و مادر داماد در انتخاب لباسشان کمک کنید.
 
 
برای مراسم عروسی و ماه عسل از محل کار خود مرخصی بگیرید.
 
 
حلقه عروس و داماد و سرویس طلای عروس را تهیه کنید.
 
 
رنگ و تزئینات مراسم عروسی خود را با جمع ­آوری ایده­ های نو، انتخاب کنید.
 
 
 
1 تا 2 ماه قبل از عروسی
یادداشت

انجام شد

محل اقامت مهمانانی که از راه دور می­ آیند را تعیین کنید.
 
 
راجع به مدل دسته گل عروس تصمیم بگیرید و آن را سفارش دهید.
 
 

مراسم ورود عروس و داماد را طراحی کنید. این مراسم می­تواند شامل آتش بازی، پرواز کبوتر، ریختن گل بر سر عروس و داماد، اجرای موسیقی محلی و ... باشد. گروه اجرای این مراسم را انتخاب و رزرو کنید.

 
 
 
2 تا 4 هفته قبل از عروسی
یادداشت

انجام شد

خانه مشترک خود را آماده کنید. دکوراسیون را کامل کرده و جهیزیه را بچینید.

 
 
لیست لحظات و افرادی که دوست دارید حتماً ثبت شود را به عکاس خود بدهید.
 
 
کارت دعوت عروسی خود را پخش کنید.
 
 
 

در جدول بالا نمونه ای از جداول زمان بندی کارهای عروسی دیده می شود. زمان بندی کارها از 6 ماه قبل از عروسی شروع می شود و تا روز بعد از عروسی ادامه دارد. جدول کامل شامل حدود 100 مورد کارهایی است که شما باید در طول این مدت در زمان مناسب انجام دهید تا مراسم عروسی شما با هماهنگی کامل و بدون نقص برگزار شود.

همان طور که اشاره شد این کتابچه کامل 16 صفحه ای به ضمیمه مجله پیوست منتشر شده است. مجله "پیوست" اولین مجله عروسی ایران است که دوماهانه منتشر می شود و اولین شماره آن فروردین 91 به چاپ رسیده است.

پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:خانه, :: 8:8 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

به گزارش جهان، حبوبات دسته‌ای از سبزیجات هستند که ماهیت نشاسته‌ای داشته و شامل انواع لوبیاها، نخودها و عدس هستند. حبوبات بسیار کم چرب هستند و میزان کلسترول‌شان صفر است. فولات، پتاسیم، آهن و منگنز زیادی دارند. هر دو نوع فیبر محلول و غیر محلول را دارند از همین رو به دلیل خاصیت فراوانی که دارند برای خرید این دسته از مواد غذایی یارانه اختصاص پیدا کرده است اما مسکن چون هیچ خاصیتی برای افراد ندارد و تنها موجب این می شود که مردم زیر بار قسط های کمر شکن بروند مورد لطف مسوولین نیست و یارانه ای به آنها داده نمی شود.

البته گفته می شود در چند روز آینده قیمت این حبوبات ۱۵درصد کاهش پیدا میکند اما قیمت مسکن به دلیل مضر بودن همچنان بالا می رود تا خدای نکرده افراد به غم خانه داری دچار نشوند.

حالا در این میان بعضی افراد معلوم الحال مدام می گویند مسوولان به فکر ما نیستند.


منبع: نمک نیوز

چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:حلت, :: 7:54 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

موفقیت نامحدود 2 ( استاد حلت )

دسته نرم افزار کاربردی زیردسته روانشناسی و متافیزیک


مجموعه ارزشمند از سمینارهای جدید استاد موفقیت در ایران

این مجموعه گرانبها شامل سمینارهای زیر می باشد :

زنان و نوسی مردان مریخی( استاد حلت )
سمینار توانگران اینگونه می اندیشند( دکتر حلت)
سمینار ارتباط موثر با فرزندان ( دکتر حلت )
سمینار بزرگ دیدار با سرنوشت 2 (برنامه ریزی)
سمینار تولدی دوباره ( استاد حلت )
سمینار زندگی آرام ( دکتر حلت )
سمینار مراقبه و کاهش استرس ( استاد حلت )

زندگی نامه استاد احمد حلت :

احمد حلت در 17 بهمن 1341 در یكی از مناطق مركزی شهر تهران به دنیا آمد. در رشته ریاضی و فیزیك فارغ التحصیل و جهت تحصیل در علوم روان شناسی وارد دانشگاه شد. پس ا ز آن در دانشگاه علامه طباطبایی رشته علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری را به پایان برد. سپس موفق شد در اردیبهشت ماه 1384/ می 2006 مدرك دكترای روان‌شناسی بالینی خود دریافت كند.

او در سال 1368 برای اولین بار و به صورت رسمی به آموزش تكنیك‌های موفقیت در كنار آموزش تندخوانی پرداخت. ایشان نام خود را به عنوان اولین ایرانی آموزش دهنده راهكارهای موفقیت در ایران و خاورمیانه ثبت نمود، و تاكنون بیش از دو میلیون نفر تحت آموزش مستقیم تكنیك‌های موفقیت در كشور قرار گرفته‌اند. حلت در سال 1377 به انتشار مجله موفقیت پرداخت. مدیر مسوول و صاحب امتیاز ماهنامه موفقیت اینك رهبری تیم موفقیت ایران را عهده‌دار است.
در اغلب شهرها و دانشگاه‌های مهم كشور به ارائه سمینارهایی تحت عناوین مختلفی كه در ادامه آمده، اقدام نمود. حلت همواره در فكر نوآوری و خلاقیت بوده و موسسه فرهنگی همه راز موفقیت نیز از جمله موسسات تحت سرپرستی ایشان با هدف گسترش فرهنگ مثبت‌نگری و موفقیت است. استاد حلت طرح جهانی دهكده موفقیت را در فروردین ماه 1380 به مردم خوب كشورمان هدیه داد. او معتقد است روزی دهكده جهانی موفقیت به بزرگترین مركز تحقیقاتی جهان تبدیل خواهد شد و البته این حق مسلم ایرانیان است.
استاد حلت بیش از 200 برنامه در شبكه جهانی جام جم ارائه نمود و در این برنامه‌ها به ایرانیان ساكن كشورهای مختلف جهان رازهای كسب موفقیت و شادابی در زندگی را آموزش داد. او محبوبیت چشمگیری در این برنامه‌ها پیدا كرد. تا جایی كه به عنوان كارشناس منتخب شبكه جهانی جام جم انتخاب شد. هدف اصلی استاد ترویج و اشاعه فرهنگ مثبت‌نگری در جامعه است. او معتقد است به راز بزرگ موفقیت و قدرت دست یافته كه مصداق آیه و اما بنعمت ربك فحدث آن را با خلوص نیت در اختیار هم میهنان عزیزش قرار می‌دهد.

 

چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:زیبایی, :: 7:52 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

چاي، قند و شكر، شيريني جات قنادي، هر چيزي كه با قند و شكر تهيه مي شود. سرخ كردني، فريز شده، زودپز شده. سس، رب، شور، ترشيجات سركه، نمك زياد، لبنيات صنعتی ، مرغ و تخم مرغ ماشيني، غذاهاي چرب و پرحجم، ماكاروني و لازانيا، كليه غذاهاي ساندويچي و فست فود ، همراه غذا مايعات. دوغ و نوشابه های ضنعتی، تند و سريع غذا خوردن، آب يخ، بستني، تنقلات م صنوعي، قهوه، نسكافه، غذاي پخته شده با مايكروفرو زود پز. پرخوری و خوب نجویدن غذا ، عصبیت و استرس هنگام غذا خوردن ، بینظم بودن در غذا و هر غذایی که با طبع و مزاج شما سازگاری ندارد .

چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:کودکانمان, :: 7:47 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

برگرفته ازسایت شناخت داروها

مزاج خردسال و جوان از دیدگاه ابن سینا

 

خرد سالگی از دیدگاه ابن سینا سنی است که در آن طفل در حال رشد است ولی هنوز کامل نیست و دندان های شیری شروع به افتادن کامل نکرده اند و دندان های دائمی رشد نکرده اند . مزاج خرد سالان از لحاظ گرمی نزدیک به حالت اعتدال

 

و از لحاظ رطوبت و تری کمی بیشتر هستنند . رشد سریع حردسالان به لحاظ گرمی زیاد آنهاست و اعمال زیستی شامل اشتها و هضم به علت همین گرمی زیاد تداوم داشته و حرارت غریزی ( مایع منی ) تازه تر و بیشتر است ، در جوانان مایع منی بیشتر است به علت تشکبل خون زیادتر است و جوانان تمایل بیشتری به صفرا دارند و خردسالان تمایل به تری ( بلغم ) بیشتری دارند . جوانان جنب و جوش زیادتر خود را از گرمی میگیرند و هضم قویتری به علت تجمیع صفرا دارند . از نظر ابن سینا چند علت باعث تباه شدن دستگاه گوارشی خردسال میشود ، شامل :

1.تند و حرص داشتن درخوردن

2.چند نوع غذا با هم خوردن

3.آب زیاد همراه غذا خوردن

4.حرکات بدنی بعد از غذا

چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:انگور, :: 7:43 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
در وبلاگ دزدی و اختلاس مطلبی در مورد انگور دیدم ,برایتان آوردم مطالعه کنید و سود ببرید ,چون فصل انگور نزدیک است.

خواص انگور و رژیم انگور

 

انگور دارای طبیعتی گرم و تر می باشد و منضج اخلاط بدن است. بهترین انگور قرمز و یاقوتی آن می باشد. مصلح انگور زیره ، بادیان ، تخم کرفس و سرکه انگبین می باشد.

تخم کرفس و سرکه انگبین می باشد. مصرف همزمان انگور با آب بسیار برای معده مضر می باشد. بهترین روش خوراکی انگور آب تازه آن است. انگور تقویت سیستم ایمنی ، تقویت حافظه ، افزایش قدرت جنسی ( مردان ، زنان ) ، ضد صفرا ، دم ، سودا ، خوردن با شکم پر باعث چاقی و خوردن ناشتا باعث لاغری ، درمان برونشیت ، رفع کم خونی ، درمان فشار خون ، درمان نارسایی کبد ، درمان کلسترول خون ، تقویت کننده کلیه و مثانه ، ضد تومور و سرطان می باشد. هر کیلوگرم  انگور از نظر تامین انرژی معادل 3-2 کیلوگرم گوشت می باشد.

 

رژیم انگور : رژیم انگور 40 روزه می باشد که هفته اول یک وعده از 3 وعده غذا انگور انگور خورده شود. هفته دوم ، دو وعده انگور و از هفته سوم تا آخر انگور خورده شود. آب انگور تازه را از روی 2 لیوان شروع و تا روزانه 10 لیوان ادامه داد.

یک شنبه 18 تير 1391برچسب:فوتبال, :: 9:31 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

Football chiefs agreed on Thursday to lift a ban on women wearing headscarves during games, clearing the way for the participation of many Muslim nations in top-flight competition.

Until the vote by the International Football Association Board (IFAB) here, players were prevented from wearing a headscarf, or hijab, at the sport's highest level for safety reasons and on religious grounds.

Critics said the ban promoted inequality at the highest level of the world's most popular game.

Public changes in the governing body's thinking were clear last year when it was decided that the hijab was a cultural rather than a religious symbol.

In March IFAB -- custodian of the game's laws -- said it was in favour of female players wearing the hijab in games organised by FIFA.

A picture made available by Iran's Mehr news agency on June 6, 2011 shows two players from the Iranian national women football team crying in Amman on June 3, moments after they were barred from playing an Olympic qualifier against Jordan for wearing the traditional Islamic headscarf. The football governing body FIFA announced on July 5, 2012 their decision to authorize the wearing of headscarves by female players in FIFA competitions. AFP PHOTO/MEHR NEWS/MEHDI TOUTUNCHI

یک شنبه 18 تير 1391برچسب:شکوه, :: 9:27 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

 

 

 
نگاهی داریم به طراحی‌های تابستانه كه با الهام از زیبایی طبیعی پر طاووس و همچنین مجموعه تابستانه طراحان برند زریر كه با الهام از جنبش هنری بدون تاكید بر فرم یا هر طرح مشخص دیگری در طراحی‌های جدیدشان روی رنگ‌ها و همنشینی‌ آنها در كنار هم تمركز دارند.
 

  برترین ها:

طرح‌های هندسی و برش‌های عمودی

در طراحی این مانتو تاكید اصلی طراحان زریر روی تركیب رنگ‌ها و نشاندن رنگ‌های متفاوت در كنار هم است.


در‌عین حال برش‌های مستطیل شكل روی مانتو هم از طرح‌های هندسی‌ای كه در نقاشی‌های نقاشان جنبش هنری «میدان- رنگ» متداول بوده، الهام گرفته. این مانتو برای استفاده راحت‌تر در فصل تابستان، بدون یقه و به شكل چپ و راستی طراحی شده است. دو طرف این مانتو با استفاده از كمربند روی هم مهار می‌شوند. البته این كمربند با تاكید بر خط كمر اندام شما را ظریف‌تر نشان می‌دهد.


خطوط عمودی كه با استفاده از رنگ در این مانتو ایجاد شده به دلیل خطای دیدی كه ایجاد می‌كنند اندام را كشیده‌تر و ظریف‌تر نشان می‌دهند.


نقاشی روی جیب تركیبی از رنگ‌های زمینه ‌اصلی مانتو هستند.




  قابی از رنگ‌های خاص

شكل راسته و طراحی جلوبسته، از این مانتو یك مدل كاملا اسپرت ساخته است. پارچه این مانتو از جنس پنبه‌ای تهیه شده بنابراین خنكی و لطافت لازم برای فصل تابستان را دارد. رنگ روشن این مانتو هم دقیقا با شرایط انتخاب یك مدل مناسب برای تابستان، یعنی رنگ‌های روشن هماهنگی دارد. از طرف دیگر، رنگ‌های شادی كه روی این مانتو كار شده برگرفته از نقاشی‌های جنبش میدان -رنگ، بدون در  بر داشتن طرحی واحد، مجموعه‌ای از رنگ‌های شاد را كه فضایی تابستانه دارند در ذهن تداعی می‌كند.


رنگ‌های متنوع نقاشی‌شده روی این مانتو دست شما را برای انتخاب شال، كیف و كفش‌هایی با رنگ‌بندی‌های متنوع باز می‌گذارد.


 كمربند این مانتو از جیب پاكتی آن عبور كرده است؛ ایده ‌تازه‌ای كه درعین حال تنظیم سایز مانتو را هم راحت‌تر می‌كند.




  مانتویی كه كت می‌شود

این مانتو به دلیل برش‌هایی كه در طراحی آن به كار رفته و البته نوع یقه آن می‌تواند حكم لباس را در مهمانی‌ها برای شما بازی كند. در طراحی این مانتو از 2 پارچه كرپ‌ساده و حریر طرح‌دار استفاده شده كه استفاده از پارچه حریر طرح‌دار در قسمت جلوی مانتو بر مجلسی‌تر شدن آن تاكید دارد. مدل میدی این مانتو، این امكان را به شما می‌دهد كه با هماهنگ كردن یك شلوار مناسب به‌عنوان یك كت مجلسی روی آن حساب كنید. این نكته را هم در نظر بگیرید كه برش‌های عمودی این مانتو اندام شما را ظریف‌تر و به‌مراتب مناسب‌تر نشان می‌دهد.


 نوار سنگ‌دوزی شده نقش دكمه‌های این مانتو را بازی می‌كند و دقیقا با هدف مجلسی‌تر به‌نظر آمدن این مدل انتخاب شده است.


طراحی یقه این مانتو به‌گونه‌ای است كه كاملا روی لباس شما می‌خوابد و پوشش لازم را برای شما ایجاد می‌كند. بنابراین حتی می‌توانید روسری‌تان را با این یقه هماهنگ كنید.




  قابی برای یك طاووس

این مانتو در حین سادگی یك انتخاب كاملا مجلسی است تا جایی كه در مهمانی‌های رسمی حتی می‌توانید به‌عنوان یك لباس روی آن حساب كنید. برای دوخت این مانتو از پارچه كرپ‌استات استفاده شده و به دلیل مرغوبیت این نوع از كرپ نباید نگران سنگینی آن باشید. مدل اصلی این مانتو كاملا ساده و بدون برش طراحی شده است. درست مثل یك مانتوی راسته با آستین‌های سر خود. به همین دلیل حتی خانم‌های درشت‌اندام هم می‌توانند روی این مانتو حساب كنند چون مدل راسته آن فرم  یك دست، از شانه تا پایین پا را ایجاد می‌كند.


نقطه اوج طراحی ساده این مانتو، استفاده از نوعی پارچه دانتل كارشده با طرح طاووس برای اپلیكه‌دوزی روی زمینه اصلی است.


 برای ایجاد نوعی قرینگی در مانتو در حاشیه آستین آن هم، از همان پارچه دانتل استفاده شده است.
 
یک شنبه 18 تير 1391برچسب:خواستگار, :: 9:24 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 
«پاسخ خواستگاری‌اش را چطور بدهم ؟» این موقعیتی است که خیلی از دخترها با آن مواجه می‌شوند . می‌دانستید اگر در این موقعیت درست برخوردنکنید ممکن است فاجعه به بار بیاورید؟
 
برترین مجله اینترنتی ایران


«پاسخ خواستگاری‌اش را چطور بدهم ؟» این موقعیتی است که خیلی از دخترها با آن مواجه می‌شوند . می‌دانستید اگر در این موقعیت درست برخوردنکنید ممکن است فاجعه به بار بیاورید؟
 


ادامه مطلب ...
یک شنبه 18 تير 1391برچسب:کره, :: 9:18 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 
رهبر جديد كره‌شمالي تلاش دارد تا با كاهش برخي قوانين سختگيرانه در كشورش، محبوبيت بيشتري در ميان مردم بدست آورد؛ اقداماتي كه به مردم اجازه مي‌دهد فست فود مصرف كنند و زنان گوشواره و شلوار بپوشند.
 
خبرگزاری ایسنا: بر اساس گزارش‌ها، رهبر جديد كره‌شمالي تلاش دارد تا با كاهش برخي قوانين سختگيرانه در كشورش، محبوبيت بيشتري در ميان مردم بدست آورد؛ اقداماتي كه به مردم اجازه مي‌دهد فست فود مصرف كنند و زنان گوشواره و شلوار بپوشند.

به نوشته روزنامه ديلي ميل، بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه اخيرا تعداد بيشتري از زنان در كره‌شمالي مي‌توانند لباس‌هايي نظير شلوار، كفش پاشنه دار و گوشواره استفاده كنند و نيز افراد بيشتري نيز از گوشي‌هاي تلفن همراه برخوردار مي‌شوند.

همچنين كيم جونگ اون، رهبر جديد كره‌شمالي خوردن برخي غذاهايي كه پيش از اين ممنوع بودند نظير پيتزا، همبرگر و سيب‌زميني سرخ كرده را آزاد كرده است و سفرهاي رايگان به باغ وحش و پارك‌هاي تفريحي را براي كودكان تدارك ديده است.

تصور مي‌شود اين اقدامات در راستاي تلاش‌هاي رهبر جديد كره‌شمالي به منظور ايجاد "كشور بهشت كودكان" و پيروي كردن از اقدامات مشابه كيم ايل سونگ، پدربزرگ خود است.


يك كارشناس كره‌شمالي در نهاد تحقيقات اقتصادي سامسونگ اظهار داشت: همه اين تلاش‌ها براي بالا بردن وجهه كيم جونگ اون و ارائه تصويري پدرانه و مهربان از وي همچون پدربزرگش است.

كيم جونگ اون در 28 دسامبر سال گذشته ميلادي رسما عنوان "رهبر كبير" را دريافت كرد. كيم جونگ ايل، پدر كيم جونگ اون از سال 1994 در قدرت بود و به عنوان يك رهبر قدرتمند اما سرد تلقي مي‌شد اما كيم جونگ اون قصد دارد وجهه‌اي از خود ارائه دهد كه يادآور آنچه كه كره‌شمالي‌ها از آن به عنوان "روزهاي خوب دهه 1970" ياد مي‌كنند، باشد.

در دوران قدرت پدربزرگ كيم جونگ اون، اتحاد جماهير شوروي از لحاظ اقتصادي پشتيبان كره‌شمالي بود و مواد غذايي اين كشور را تامين مي‌كرد.

كيم جونگ اون در كنفرانسي خطاب به جمعيتي متشكل از 20 هزار كودك در مراسم شصت‌وششمين سالگرد اتحاد كودكان كره در اوايل ماه جاري ميلادي در پيونگ‌يانگ گفت: كشور قدرتمند و موفق كره در آينده كه شما اربابان آن هستيد، قدرتمندترين كشور خواهد بود كه در آن در هر خانه شادي برقرار است و همه زندگي متعادل خواهند داشت.

كودكان حاضر در اين مراسم كه از سوي مقام‌ها گزينش شده بودند، هدايايي نظير بليط بازديد از باغ وحش و پارك‌هاي تفريحي و رفتن به كنسرت دريافت كردند.

ماه گذشته ميلادي تلويزيون دولتي كره‌شمالي تصوير كيم جونگ اون را نشان مي‌داد در حالي كه كلاه حصيري بر سر دارد و با لبخندي از يك پارك تفريحي بازديد مي‌كرد. همچنين كيم جونگ اون طي اين ديدار به رستوران فست فود اين پارك كه غذاهايي نظير همبرگر و سيب‌زميني سرخ كرده مي‌فروشد، رفت.

در گذشته چنين تفريحاتي در كره‌شمالي بيش از حد غرب زدگي تلقي شده و ممنوع بود.     
یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 9:15 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
 
بدون شک بايد گفت يکي از اصلي ترين دلايل افزايش بدحجابي در کشور مربوط به نحوه طراحي و توزيع لباس است.
 
صراط نیوز: بدون شک بايد گفت يکي از اصلي ترين دلايل افزايش بدحجابي در کشور مربوط به نحوه طراحي و توزيع لباس است.
 
در واقع اگر نگاهي به بازارهاي کلانشهر ها بزنيم به خوبي مشخص مي شود که تهيه لباس هاي مناسب براي جوانان بسيار کم است.

 بخصوص در حوزه پوشش براي بانوان شاهد موج شديدي از غرب گرايي هستيم.




یک شنبه 18 تير 1391برچسب:روبط, :: 9:13 ::  نويسنده : پورباقر مهنه

روابط انسانی و خانواده

خویشتن داری را کنار بگذارید. با نشان دادن احساساتتان می توانید سال های بیشتری را در کنار همسر محبوب خود زندگی کنید.


فرزند پروری

حتما شما هم در کودکی بارها و بارها جمله آشنای «بهترین کار این است که راستش را بگویی» را از پدر و مادرتان شنیده اید. بهتر است بدانید آنها تلاش می کرده اند به شما بیاموزند صادق بودن باارزش است و می خواستند به شما کمک کنند تا در بزرگسالی بتوانید به عضوی موفق و قابل اعتماد از جامعه بشری تبدیل شوید.

کنگ لی، مدیر مؤسسه مطالعه کودک در دانشگاه تورنتو می گوید: «دروغ گفتن فرایند پیچیده ای است و نیاز به مهارت های شناختی دارد. فرد باید قادر به درک شرایط گوناگون اجتماعی باشد و بتواند عکس العمل صحیحی از خود نشان دهد. او باید بتواند حقیقت را پنهان کرده و دلایل قابل قبولی برای باورپذیر کردن دروغی که گفته است، پیدا کند. تمامی این مهارت ها نیازمند توانایی های شناختی است.»

پژوهش های لی نشان می دهند کودکانی که پیش از دیگر همسالان خود به این مهارت های شناختی دست پیدا کرده اند، اغلب در بزرگسالی انسان های موفق تری بوده اند. البته نه به این دلیل که بزرگسالانی متقلب و دروغگو از آب درآمده اند؛ بلکه به این علت که مغزی تواناتر و خلاق تر داشته اند.

راز داشتن یک زندگی مشترک طولانی

می دانستید که بخشیدن و فراموش کردن با اینکه زیبا و عاشقانه به نظر برسد، همیشه نتیجه بخش نیست؛ گاهی یکی از دو زوجی که به تازگی با یکدیگر ازدواج کرده اند، رفتار بد دیگری را می بخشد، فراموش می کند و مدتی بعد دوباره با همان رفتار نامناسب مواجه می شود.

تحقیقات دکتر جیمز مک نولتی از دانشگاه نشان می دهد در این مواقع خشمگین شدن و عصبانی باقی ماندن می تواند کارساز باشد.

فکر می کنید راز زندگی مشترکی که سال های سال به طول انجامیده تحمل و خویشتنداری زوج ها باشد؟ تحقیقات نشان می دهد همیشه اینطور نیست! ارنست هاربورگ که استاد روانشناسی و همه گیری شناسی دانشگاه میشیگان است و زندگی مشترک 192 زوج را طی 17 سال بررسی کرده، معتقد است اگر احساساتتان را بیان نکنید، رابطه خود و همسرتان را به کشتن خواهید داد و در نتیجه زندگی مشترکتان زودتر از موعد به پایان می رسد!

او که میزان خویشتنداری زوج ها یا میزان ابراز ناراحتی و خشم آنها را هنگام عصبانیت بررسی کرده، می گوید: «تا 50 درصد احتمال داشت زوج هایی که هر دو خشمشان را سرکوب می کردند، ارتباط خود را طی این مطالعه 17 ساله از دست بدهند؛ اما زمانی که حداقل یکی از آنها احساس خود را ابراز می کرد این میزان تقریبا نصف شده و تا 25 درصد کاهش پیدا می کرد.» می بینید که می توانید با بیان دلخوری ها و مشکلات باعث شوید سال های بیشتری در کنار همسرتان زندگی کنید.

خوب فکر کنیم یا بد؟

مغز انسان شبکه پیچیده ای از ارتباطات است و باعث می شود وقتی داریم در مورد چیزی فکر می کنیم گستره فعالیت نورون ها به مفاهیم مرتبط دیگری کشیده شود. به همین دلیل شگفت انگیز زمانی که داریم جنبه های تاریک روحمان را نشان می دهیم کمتر درد می کشیم و استقامت بیشتری از خودمان نشان می دهیم.

دندانتان درد می کند؟ شاید با شمردن اسکناس هایی که همراه دارید، بتوانید درد را کاهش دهید! آزمون های دکتر کتلین وهس، کارشناس روانشناسی مصرف کنندگان در دانشگاه مینه سوتا نشان می دهد داوطلبانی که پول می شمردند، کمتر از گروهی که مسوول شمارش کاغذهای سفید بودند، هنگام فرو کردن دست دیگرشان درون آب داغ درد کشیده اند. او می گوید: «علاقه ای که به پول داریم باعث می شود درد را کمتر احساس کنیم.»

پیشنهاد آخر هم اینکه خوب یا بد فکر کنید تا جسمتان استقامت بیشتری به خرج بدهد! این را کورت گری از آزمایشگاه اخلاق، آگاهی و ذهن مریلند می گوید که دریافته داوطلبان می توانند با تصور انجام یک کار مثبت برای زمان بیشتری وزنه ها را نگه دارند و زمانی که تصورات شیطنت آمیز داشته اند، باز هم استقامت آنها بیشتر از پیش شده است.
 

یک شنبه 18 تير 1391برچسب:زن ایرانی, :: 8:55 ::  نويسنده : پورباقر مهنه
زن ایرانی‌ سخنگوی رئیس جمهور آلمان شد
 
     
فردوس فرودستان، خبرنگار ایرانی‌تبار آلمان سخنگوی جدید یواخیم گاوک، رئیس جمهور آلمان شد.
آفتاب: بنا به اعلام دفتر ریاست جمهوری آلمان، خانم فرودستان از اول سپتامبر کار خود را آغاز خواهد کرد. 

فردوس فرودستان فرزند یک مادر آلمانی و پدر ایرانی است. وی در سال ۱۹۶۰ در فرایبورگ آلمان متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در سوئيس، ایران و آلمان به پایان رساند. 

همسر خانم فرودستان میشائيل وسپر از بنیان‌گذاران حزب سبزهای آلمان، وزیر مسکن و قائم مقام نخست‌وزیر اسبق ایالت مرکزی نوردراین وستفالن است. 

سخنگوی ایرانی‌تبار رئیس‌جمهور آلمان در سال‌های گذشته به عنوان مجری با رادیو آلمان و شبکه تلویزیونی غرب آلمان همکاری داشته و دارای ستون ثابت در روزنامه معتبر فرانکفورتر روندشاو بوده است. او پیش از آن نیز سال‌ها به‌عنوان گزارشگر برای روزنامه‌های تاگس‌تسایتونگ و فرانکفورتر روندشاو کار کرده است. 

وی در سال‌های گذشته به عنوان نویسنده، مجری و خبرنگار در رادیو تلویزیون و روزنامه‌های مختلف آلمان فعالیت کرده است. 

از فرودستان که دانش‌آموخته رشته علوم قضایی و سیاسی است تا کنون کتاب‌های زیادی در زمینه مهاجرت و هم‌گرایی با جامعه میزبان (انتگراسیون) منتشر شده و در رشته‌ خبرنگاری شاگردانی از خانواده‌های مهاجران آلمانی را آموزش داده است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پیش از این آقای آندرآس شولتسه، ضمن تصدی مسئولیت ستاد ارتباطات کاخ ریاست‌جمهوری، در مقام سخنگوی رئیس‌جمهور انجام وظیفه‌ می‌کرد.
پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 733
بازدید کل : 55237
تعداد مطالب : 492
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


---------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------- <-Text1->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت